Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

A Mazda szinte egyedüliként tartott ki a Wankel-motor mellett, ami az MX-30-ban ismét kapható

 
Van rajongói tábora a Wankel-motornak, nem is kicsi: a Mazda már kétmillió autót adott el, amit ilyen erőforrás hajt.

Az első Wankel-motoros Mazda, a Cosmo Sport 110S

 

A Wankel-motor az autós világ egyik legritkább érdekessége: lényegében egy olyan belsőégésű motor, ami teljesen más felépítésű, mint amit egyetlen márkán kívül mindenki más is használ. Egyedül a Mazda tette le hosszabb távon a voksát a forgódugattyús elven működő erőforrás mellett, ami az évtizedek alatt megosztóvá vált ugyan, de a mai napig népes a Wankel-motor rajongótábora.
Hirdetés
 
 
 

A 110S erőforrása, ami 110 lóerős teljesítménnyel bírt

Hogy a Wankel-motor mennyire megbízható és üzemanyag-hatékony, az legyen egy másik cikk témája, hiszen most inkább egy jubileumot illik ünnepelni: elkészült a Mazda kétmilliomodik autója, amiben ez a különleges erőforrás dolgozik. Érdekesség, hogy a Wankel-motor története 1967-től 2012-ig töretlen volt, bő egy évtizede pedig valahol éppen a kétmilliomodik darab előtt állhatott le a gyártása, ugyanis idén nyáron tért vissza a motor az MX-30-ban, és néhány hónap után pont meg is lett a kerek szám. Először egyébként 1961-ben kezdett el a forgódugattyús motorral foglalkozni a Mazda, ekkor kötöttek megállapodást Felix Wankellel. 1967-re készült el az első, sorozatgyártású modelljük ezzel az erőforrással, ez volt a 110S.

Szedánba is került Wankel-motor: ez az 1972-es RX-4 különkiadása

A későbbiekben főként sportkocsikba, nevezetesen az RX modellekbe tették a japánok a Wankel-motort, 1970-ben indult az RX-2, majd az RX-6-os megjelölést kihagyva sorban érkeztek a számok. Ikonikussá vált az RX-7, melynek első generációja 1978-ban lépett a piacra, de kapott második generációt is 1985-ben, valamint harmadikat 1991-ben. 1986-ra már másfél millió darab Wankel-motort gyártott le a Mazda. Az RX-modellek mellett más Mazdák is kaptak a speciális motorból, beépítették például szedánba (Roadpacer AP - 1975) vagy pick-upba is (Rotary Pickup - 1974). A motorsportban is sikerült szép eredményt elérniük, a 787B 1991-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást versenyt. Végül pedig 2003-ban dobták piacra az RX-8-ast, ami 2012-ig maradt gyártásban. Ezután egy több mint egy évtizedes kihagyás következett, idén júniusban tért vissza a Wankel-motor a Mazda kínálatába. Jelenleg az MX-30-as crossover hatótávnövelő erőforrásaként rendelhető, a 830 cm3-es motor rendeltetési célja tehát már csak a villanyhajtás támogatása.
Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.