Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

Az átlagembernek van egy olyan berögződése, hogy az új autó az jobb autó. Ez alapvetően érthető is, hiszen a fejlesztőmérnökök elméletileg mindig csiszolnak valamit a régin, bár az autó pont olyan termék, ami már rég megfelel minden ésszerű elvárásnak. Csakhogy a vásárlók folyamatosan az újra vágynak, a gyártók meg kényszerpályára kerültek, és ez sokszor "muszáj valamit villantani" jellegű fejlesztéseket eredményez, mint az idétlen hadonászásra késztető gesztusvezérlés, holott ott a gomb, csak meg kellene nyomni.

Az ilyen frissítési kényszer jó példája a modellciklus közepére időzített ráncfelvarrás intézménye. Egyszerűen másként nem tart ki az újdonság ereje olyan hosszan, hogy megtérüljön a fejlesztésre és a gyártósorra elköltött brutális befektetés, muszáj félúton újítani. A 2018-as Mazda CX-3 pont egy ilyen könnyed modellfrissítés, három évvel a bemutató után megint körbe lehet plakátolni az utakat, hogy lám itt az új modell.

 

Szerencsére a még mindig meglehetősen vagány formán lényegében nem változtattak, faceliftszakértő legyen a talpán, aki képes kiszúrni a módosításokat. Van új hűtőrács, hátsó lámpa, és még egy eget rengető dizájnforradalom, amit a hivatalos sajtóanyag nélkül, ha meggebedek, sem veszek észre: a műanyag borítások immáron fényes feketék. Ja, és van egy új piros fényezés, ami tényleg elég szép, meg végre lehet 18-as felniket is kérni vesekőlazításhoz. Ennyi, zavartalanul üzemelhetnek tovább a présgépek.

A beltérben már egy fokkal könnyebb dolga van az különbség keresős játékok kedvelőinek, legalább egy dolog látványosan hiányzik, a kézifék. Van helyette elektromos rögzítőfék, és egy csomó ötletesen kialakított tárolórekesz, ha nem akarunk alkalmanként driftelgetni, akkor ez egyértelmű javulás. Puhábbak lettek még sok helyen a borítások, kényelmesebbek az ülések és van hátul pohártartó a lehajtható könyöklőben. Apróságok, de összességében egy fokkal kellemesebb lett az ücsörgés.

A Skyactiv motorokon is reszeltek, valamivel erősebbek és takarékosabban pöfögnek. A kétliteres benzinesnek továbbra is két teljesítményváltozata érhető el, egy 121 és egy 150 lóerős, az eddig másfél literes dízel pedig egynyolcas lett. Ami viszont nagy dolog, hogy az összes motor gond nélkül teljesíti az Euro 6d temp károsanyag-kibocsátási normát, a benzinesek ráadásul turbó és részecskeszűrő nélkül. Nesze neked downsizing.

A kihagyhatatlan vezetéssegítő rendszerek terén is van fejlődés, a követő tempomat már állóra is képes lassítani, majd felvenni a tovább gördülő forgalom ritmusát, és a kézifékes indulástól rettegők is megnyugodhatnak, az új CX-3 már nem gurul vissza a lejtőn.

Ezzel tulajdonképpen meg is volnánk a ráncfelvarrás részével, és az újdonságok kötelező említését letudva, rá is térhetünk a lényegre: milyen autót vesz, aki a Mazda CX-3 mellett dönt 2018-ban? Röviden egy meglehetősen takaros kisautót. Akárhogy is nézzük, jelenleg a Mazda rendelkezik az egyik legszebb modellpalettával. Nincsen olyan autójuk, ami egyértelműen csúf lenne, ellenben több is, ami kifejezetten kellemes látvány.

Ebbe a felhozatalba pedig kiválóan passzol a CX-3, ami tulajdonképpen egy jó érzékkel felfújt Mazda 2, és ezzel az emelt hasú szabadidőautók népszerűségének farvizén a márka legsikeresebb modellje lett Európában. Ennyire sokat számít egy jó forma, ugyanis mással nehéz megindokolni a vételárat. A fapados változatot éppen sikerült bepasszírozni ötmillió alá, de a legnépszerűbb Revolution felszereltséggel inkább hatfél. Ennyiért már egész komoly felhozatalból válogathatunk egyel nagyobb méretben is. Persze a már-már divattermékekhez hasonlatos kiállás értéke felbecsülhetetlen, és mivel elsősorban második autónak veszik, a kissé szűkös beltérrel és aprócska csomagtartóval is könnyebb együtt élni.

Nyilván egy kisautótól nehéz azt várni, hogy ne legyen kicsi, de valahogy a sima Mazda 2 esetében egy fokkal őszintébbnek érezni az apróságát, míg a CX-3 esetében a csomagtartót kinyitva kissé csalódásként éri az embert a látvány. Azért egy közepes bevásárlásra elég, de hosszabb családi kempingezésre alkalmatlan.

A motortérben bezzeg elfér a kétliteres szívó, ami manapság, amikor már a Mondeóba is ezres háromhengereseket pakolnak, kifejezetten batár motornak számít. A dízel ugyan csak egynyolcas, de azt itthon igazából úgyse veszi senki. A benzinesből viszont mind a kétféle változatot vezettük, először a gyengébbik, 121 lóerőset kézi váltóval. A kanyargós hegyi kaptatón kissé erőtlennek tűnt, turbó híján forgatni kellett rendesen, hogy haladjon, de felfelé, három emberrel ez valamelyest még érthető is volt.

Az viszont már kevésbé, amikor 110-es autópályatempónál hatosban lepadlóztam egy előzéshez, és egészen konkrétan semmi nem történt, se hang, se menés. Először azt hittem, hogy a követő tempomat ennyire óvatos és nem enged közelebb menni az előttem lévőhöz, de miután kikapcsoltam távolságtartót, majd visszaraktam ötösbe és továbbra sem jelezte semmilyen formában, hogy vette volna gyorsítási szándékomat, kénytelen voltam sztrádatempónál üvöltő motorral négyesben abszolválni az előzést. Mint amikor csigát előz egy kicsit gyorsabb csiga. Városban nyilván elég, de az autópályákon leledző vadonban könnyen prédává válhat, aki gyenge.

A következő etapban a 150 lóerős automata már sokkal harmonikusabb előadást nyújtott. A váltó kifejezetten gyorsan és okosan kapcsolgatott, dinamikusan vezetve a szerpentinen is kiválóan pakolgatta a fokozatokat, nem késlekedve a dupla visszaváltásokkal sem, sőt, még a kormány mögötti flepniket csattogtatva is szórakoztató élményt nyújtott. Ráadásul ez a plusz harminc lóerő pont annyit tett hozzá, hogy már mindenhova elég lett a menés.

Amitől viszont már előre kicsit féltem, hogy a nem kifejezetten jól sikerült előző futóművön vajon javítottak-e, és ha igen lehet-e majd érdemben érzékelni a tökéletes andalúz aszfalton. Erre a kérdésre sajnos majd csak a budapesti utak tudnak végleges választ adni, de annyi azért átjött, hogy gyors kanyarokban is egész ügyes és élvezhető lett a facelift-futómű. Illetve egyszer találtunk egy nagyjából két kilométeres kihalt szakaszt, ahol már kicsit közeledett az út minősége az itthoni átlaghoz, és ott sem volt kellemetlen.

Itthon a legtöbben a Revolution felszereltséget választják, amiben már benne van minden amire szükség lehet, a beltér már kisautóhoz képest egész kellemes anyagokból van összerakva, a formákkal is meg lehet barátkozni és minden kényelmesen kézre állt, tulajdonképpen könnyen és gyorsan lehet intézkedni. Az mondjuk nem ártott volna, ha a Head-Up display-t valahogy sikerül a szélvédőre applikálni a kis motorosan felhajtott műanyaglapka helyett, mert így nagyjából három foknyi szemmozgást spórol az ember ahhoz képes, mintha simán ránézne a műszercsoportra. Mindegy, az extra listán legalább rajta lehet így is.

A finom anyagokkal és az extrákkal együtt is azért sajnos még tetten érhető a szép kodó Mazdák jellegzetes gondja. A látványos forma adta lelkesedésbe kissé belerondít a beülés, egyszerűen a beltér nem tudja tartani a lépést a külsővel. Szerencsére a CX-3 esetében azért már nem olyan erősen, mint mondjuk az első kodó hatosnál. Persze ezt akár simán a menő külső számlájára is lehetne írni, mert ez a beltér már bőven elvan a kategóriájában, csak hát a forma meg kilóg egy kicsit, a jó irányba.

A legkellemesebb meglepetést a vezetéssegítő kütyük okozták. A sávtartót többször provokáltam, sötét alagutakban is, és csak akkor jelzett, amikor már én is szóltam volna a sofőrnek, ha nem én vezetek. Tényleg csak akkor, amikor kellett. A holttér figyelő egyszer ugyan tévesriasztott, de cserébe a radaros tempomat a malagai háromsávos zsúfolt sztrádaszakaszon is megingás nélkül kezelte a gázpedált, és nem igényelte a csillagászatban megszokott követési távolságokat sem. Ehhez mondjuk kellett az erősebbik benzines, másként nem tudta volna megfelelő lendülettel lekövetni a változó tempót.

Ha tehát valaki az autójával is szeretné hangsúlyozni divatos lazaságát, de közben kerülné a Mini és a Fiat 500 féle retró vonalat, akkor egy CX-3 jó választás lehet, ráadásul a szívómotorokkal még a tartósság lehetősége is benne van a pakliban, csak ikszelje be az erősebbik motort, ha néha szeretne autópályázni is.

forrás: https://totalcar.hu/tesztek/2018/09/27/bemutato_mazda_cx-3_facelift_2018/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.