Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

Öt év után vette elő a Mazda a CX-5 városi terepjáróját és szabta át, valamint tette bele a legújabb technológiai fejlesztéseit, hogy lépést tudjon tartani a tomboló SUV-lázzal. Az autó tesztelése során kiderült, hogy a japán autógyártó tud újat mutatni és most már az is ismert, hogy mindezt mennyiért adja majd Magyarországon. 


A hazai cégek vezetőinek egyik legnagyobb éves konferenciájára kerül sor június 8-án a budavári Hiltonban. A Business and Finance Summiton a CFO of the year díjat is átadjuk. Ne maradjon le!
 

 

Őrület, ami zajlik


Az elmúlt évek meghatározó autópiaci trendje a városi terepjáró, szabadidőautók látványos térnyerése. Szinte megállíthatatlanul terjed a SUV-láz 2017-ben is, a gyártók egymást taposva állnak elő újabb és újabb modelljeikkel. Így tett legutóbb a Mazda az új CX-5 modellel, de idén kerül a piacra például a Volvo XC60, az Alfa Romeo Stelvio, Audi SQ2, BMW X3, Hyundai Kona, Seat Arona, csak hogy néhány darabot említsünk. Ez a széles felhozatal is bizonyítja, hogy a jelek szerint ennek az őrületnek/divatnak (kinek melyik a szimpatikusabb) nem lehet megálljt parancsolni, az emberek egyszerűen magasabban akarnak ülni és nagyobb biztonságérzetet szeretnének.

Hogy jó-e ez az irány az autóiparban vagy sem, nem most fogjuk eldönteni (személy szerint inkább egy szép kombi), ezúttal bemutatjuk az egyre zsúfoltabb SUV-piac legújabb kihívóját, ami elég meggyőzőre sikerült a barcelonai menetpróba alapján. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

 

Fotó: Csiki Gergely



 

Paraméterek


A próba során a megújult CX-5 két változatát próbáltuk ki: 

  • Közel 300 kilométeren át vezettük
  • egyrészt a 2.2-es turbódízel motort, 175 lőerővel, automata váltóval (az eddig is hírhedt Mazda pirossal, de annak is a továbbfejlesztett színével),
  • másrészt a kétezres 165 lőerős benzinmotorral, manuális váltóval (az új, Machine Grey fényezéssel, amit már a gyártó bemutatott az MX-5 RF változatán).
  • A helyszínen még nem volt lehetőség a japán gyártó legújabb motorfejlesztésének, a hengerlekapcsolási rendszerrel rendelkező, 2,5-ös 194 lőerős benzinmotor tesztelésére, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást ígér.

 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

A szürke benzines. Fotó: Csiki Gergely

 

Az a bizonyos dizájn


A gyártó ALL-NEW-nak hirdeti a CX-5-ös modellt, mivel kívül-belül megújult. Látványra egyébként sokban hasonlít a 2012-ben elindított első verzióra (amiből 2016 végére eladták a másfél milliomodik darabot), hiszen megtartotta a KODA-formavilágot, ami most már az egész márkát meghatározza. Vannak azonban jellegzetes ismertető külső jegyek, leginkább az autó elején, például a kevésbé meredek szögű motorháztető, vagy a LED-lámpák. De annak megítélését, hogy teljesen új autó született-e, az olvasókra bízzuk. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely


Határozottan áramvonalasabb lett a felépítmény, a legnagyobb méretbeli különbség csupán annyi, hogy 3,5 centivel alacsonyabb az új verzió (5 milliméterrel rövidebb lett, a hátsó nyomtávja pedig 5 mm-el szélesebb). 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely


Az autó belsejét egyszerűség és funkcionalitás jellemzi, minden a helyén volt a menetpróba során. Az anyaghasználat már-már a prémiumot idézi. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely

 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!


Újítás ebben a modellben, hogy motorosan, távirányítóval nyílik a csomagtérajtó bizonyos felszereltségi szintnél, a hátsó üléssor 4:2:4 arányban dönthető, a teljes hátsó üléssor ledöntésével az alapból jól használható 506 literes csomagtér 1620 literre hízik. A hátul ülők is kényelmesen elférnek, van elegendő fejtér, az első ülések kényelmesek, oldaltartásuk lehetne jobb, és néhányan az ülőlap hosszára, valamint a túlságosan magas üléspozícióra is panaszkodtak. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

 

Van ebben minden földi jó


A komfortérzetet csak tovább növelik a vezetést és utazást támogató eszközök: kétféle head-up display választható, 7 colos központi kijelző, 4,6 colos könnyen kezelhető, érintőképrernyős kijelző, 10 hangszórós BOSE hangrendszer, hátsó ülések fűthetősége, hátsó ülések közötti USB-töltési lehetőség. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!


Az új CX-5 modell technológiai újításait pedig még nem is említettük: 

  • Itt mutatkozik be a G-Vectoring Control (GVC) menetdinamikai szabályozó technológia, ami képes enyhíteni az autóra ható gyorsulási erőket, ezzel optimalizálva az egyes kerekeken jelentkező terhelést, és javítva az abroncsok tapadását. Ez valóban közvetlenebb vezetési élményt nyújt.
  • i-ACTIV összkerékhajtással is elérhető, ami 27 különálló szenzor segítségével méri fel a vezető szándékát és a változó útviszonyokat, és szabályozza a nyomatékelosztást.
  • A leglátványosabb fejlesztés a hangszigetelés továbbfokozása volt (több szigetelőanyag, hézagok méretének csökkentése, áramvonalasabb formák, a közegellenállási együttható 6%-kal csökkent az előző verzióhoz képest, akusztikus üveg az első üléseknél). A tesztút során megdöbbentően kevés menetzaj szivárgott be az utastérbe, a szélzaj csak 130-140-es tempó felett volt érzékelhető, az alatt pedig szinte csak a kerék és útzaj volt hallható minimálisan.

 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely

 

  • i-ACTIVSENSE aktív és megelőző biztonsági technológiák. Radaros sebességtartó automata állóra fékezéssel és újraindulással; intelligens városi féktámogatás, ami az első kamera segítségével aktiválódik és szükség esetén fékez (már 10 km/h-tól felismeri a gyalogosokat), táblafelismerő rendszer, adaptív LED-fényszórók (automatikus vakításgátlás).
  • És mindezek mellett megmaradtak a régi biztonsági elemek is: holttér-felügyelet hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel, intelligens féktámogatás, sávelhagyást gátló rendszer, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vezető figyelemvesztésre figyelmeztető rendszer, vészfékezés jelzőrendszer, visszagurulásgátló, a négy kerékre ható ABS elektronikus fékerőelosztóval, vészfékrásegítéssel, menetstabilizáló rendszerrel és kipörgésgátlóval.
  • Hatékonyabb gyalogosvédelmet ígér a modell, mivel a hűtőmaszk felső részét új szerkezetű konzollal rögzítik.

 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely

 

De mégis milyen vezetni?


A menetpróba alatt a dízel hajtása volt megnyerőbb, bár az az automata váltóval meglepően sokat fogyasztott alattunk. A benzines motorral szerelt változatot a manuális váltóval hoztuk el, ami elsőrangú, már-már felidézi az MX-5-ös élményeket, aki viszont nyomatékra vágyik, az nem ezt a motort fogja választani. Ha döntenünk kéne, akkor a dízelmotort javasolnánk manuális váltóval, igaz az út során még nem próbálhattuk az új 2,5-ös hengerlekapcsolásos benzinmotort.

Vezetés közben stabilan vette a kanyarokat a mindkét alkalommal összkerékhajtású kocsi, a manuális váltóval élvezet vezetni, a kormánymozdulatokra érzékenyen reagált a futómű. Vagyis összességében nagyon klassz és élvezhető az új CX-5 a vezethetőség szempontjából, pedig ránézésre ez egy kívül-belül SUV-autó. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely


A vezetési élmény szerves részét képezi az is, hogy mennyit hallunk az autóban a külvilág zajából és ahogyan korábban is említettük, de nem árt ismételni: a Mazda fejlesztői ebben óriásit alkottak. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

Fotó: Csiki Gergely

 

Lássuk a legfontosabb számokat!


A bemutató során a Mazda hazai illetékeseitől megtudtuk, hogy mostani rendelés esetén az ügyfelek szeptemberben vehetik át új CX-5-ösüket. Az alapmodell ára egyébként 7,3 millió forint (ez 300 ezer forinttal több az előző modell induló verziójánál), de ahogy eddig is, a jövőben is a két legmagasabb felszereltségi szint lesz népszerű, a Revolution és Revolution Top (a rendelések kétharmada erre a változatra érkezett). Az összkerékhajtású benzines Revolution modell 9,6 millió forint körül van, a választék teteje pedig az automata dízel Revolution Top (ebben már a hátsó ülésfütés is benne van, valamint a projektoros head-up display, bőrülések, elektromosan állítható ülések), amit a cég 12 millió forintra árazott be. Ha valaki a két különleges színt választaná (és idehaza eddig a piros volt a legnépszerűbb szín a maga 17%-os részarányával), akkor annak 180-220 ezer forintnyi plusszal kell számolnia.

A magyar Mazda-eladások érdekessége továbbá, hogy a 2015-ben megjelent nagyobb (2500 köbcenti, 194 lőerő) benzines motor átrendezte a piacot. Ezt megelőzően ugyanis a dízeleladások voltak fölényben, azóta viszont 44% környékére csökkent a dízel részaránya. A legnagyobb motorral rendelkező változatot továbbra is csak összekerékkel és automata váltóval lehet majd kapni idehaza. 

Csendes társra vágysz? Akkor neked való az új Mazda CX-5!

forrás: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/csendes_tarsra_vagysz_akkor_neked_valo_az_uj_mazda_cx-5.251053.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.