Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

A Mazda továbbfejlesztette és még jobbá varázsolta 6-os szedán és kombi modelljét. Nem kevesebbet kívánt elérni, mint hogy a tulajdonos egyszerűen ne akarjon kiszállni belőle. A Mazda tovább tökéletesítette a 6-os hajtásláncát és új járműdinamikai szabályzórendszert fejlesztett ki hozzá, amivel új szintre emelte a vezetési élményt.

 

A Mazda célkitűzése, hogy olyan autókat tervezzen, amelyek alkalmazkodnak vezetőjükhöz, nem pedig fordítva. A feladat, hogy folyamatosan tökéletesítsék a Jinba-Ittai érzetet: azt a lineáris kapcsolatot és kommunikációt, amely az autó és vezetője között végbemegy. Itt jut szerephez a Skyactiv technológia: a Skyactiv hajtásláncokkal összhangban úgy tervezték meg a futóművet és a karosszériát, hogy azok a vezethetőség, a kényelem, a stabilitás, a hatékonyság és a biztonság optimális kombinációját kínálják.

A Mazda most még egy lépéssel messzebb ment. Kitalálta a Skyactiv Járműdinamika új generációs járművezérlő technológiát, amely a motorok, sebességváltók és platformok integrált vezérlése révén még inkább megkülönbözteti a Mazdát versenytársaitól. A 2017-es Mazda6 és Mazda3 típusok európai kiviteleihez alapfelszerelésként kínált G-Vectoring szabályzás (GVC) a Skyactiv Járműdinamikai fejlesztések első tagja.

A GVC-t a Mazda azon szándéka hívta életre, hogy a lehető legfinomabb átmenetet valósítsa meg a gyorsítás, fékezés és kanyarodás során fellépő gyorsulási erők (G) között. A GVC az egyetlen rendszer a világon, amely a motornyomatékot a kormányparancsokkal összhangban szabályozza, és ezáltal minden eddiginél kifinomultabb, egyszersmind hatékonyabb módon szabályozza a jármű viselkedését, és a hossz- és oldalirányú erőket összehangoltan kontrollálva optimalizálja az egyes kerekekre jutó terhelést.

A folyamat a következőképpen működik: amint a vezető elfordítja a kormányt, mert például egy kanyarhoz ért, a GVC a motor forgatónyomatéka segítségével lassító erőt generál. Ez az első kerekekre terheli át a tömeget, megnövelve azok tapadását és elősegítve a precíz irányíthatóságot. Amikor a vezető ezt követően állandó íven halad a kanyarban, a GVC visszaállítja a motor gyorsító nyomatékát, ami ismét a hátsó kerékre helyezi a tömeget. Ez segít stabilizálni a járművet.

Mivel a terhelésváltás extra tapadáshoz juttatja az érintett kerekeket, javítja a stabilitás és a kezes irányíthatóság dinamikus egyensúlyát, aminek következtében a 2017-es Mazda6 viselkedése sokkal pontosabban igazodik a vezető eredeti szándékához. A GVC a vezető képességeitől függetlenül, a legkülönfélébb menethelyzetekben képes végrehajtani feladatát, kis vagy nagy sebességnél, egyenesben vagy kanyargós úton, esőben, hóban vagy jégen, még akár vészhelyzeti elkerülő manőverek során is.

A megoldás számos előnnyel bír. Az abroncsokra jutó függőleges terhelés helyzetfüggő optimalizálása révén a rendszer segít a kijelölt nyomvonalon tartani a járművet, miközben jelentős mértékben csökkenti a kormánykorrekció szükségességét. A vezető és autója közötti kommunikáció hatékonyabbá válik, ami magabiztosabbá és pihentetőbbé teszi a vezetést. A fejlesztők az emberi észlelést elemezve fejlesztették ki a szinte észlelhetetlen gyorsasággal reagáló rendszert. A GVC ezért amellett, hogy jobban kezeli az autót, mint arra a vezető képes volna, mindezt rendkívül diszkréten is végzi.

A Mazda biztonsági koncepciójának alapja a vezetőnek nyújtott, teljes körű támogatás. Ennek eszköze az i-ACTIVSENSE, a Mazda radaros és kamera alapú észlelést alkalmazó, fejlett aktív és ütközésmegelőző biztonsági rendszercsomagja. A 2017-es Mazda6 fedélzetén három fontos i-ACTIVSENSE fejlesztés mutatkozik be, köztük is a legfontosabb a vadonatúj előre tekintő kamera, amely számos rendszert ruház fel az eddigieknél szélesebb körű képességekkel. A kamera nem csupán 4-30 km/óráról 4-80 km/órára növelte a rendszer észlelési sebességtartományát, de a gyalogosok felismerésére is képes. Automatikusan működésbe hozza a fékeket, amint akadályt vagy személyt észlel az autó előtt. Emellett ultrahangos érzékelői segítségével hátramenetben is működik.

Az intelligens féktámogatás ugyancsak szélesebb sebességtartományban (15-145 km/óra helyett 15-160 km/óra között) biztosít önműködő fékvezérlést, köszönhetően az előre tekintő kamerának, amely a korábban is meglévő 77GHz-es mikrohullámú radart hivatott kiegészíteni. Amennyiben veszélyes ütemben csökkenő követési távolságot észlel, először hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és előkészíti a fékeket az intenzív lassításra, majd önállóan fékez, amennyiben a vezető nem reagál.  A közlekedési tábla felismerő rendszer ugyancsak az új kamera segítségével azonosítja a sebességkorlátozásokat, illetve a behajtási tilalmat jelző táblákat, és ezeket haladéktalanul megjeleníti az Active Driving Display kijelzőn. A 2017-es Mazda6 sokrétű aktív és megelőző biztonsági rendszerei között megtalálható emellett a holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet és a sávban tartó rendszer. 30-200 km/óra között működő távolságtartó tempomat is rendelkezésre áll.

A 2015-ös Mazda6 nyomdokain haladva a 2017-es modell még kifinomultabb belteret kínál, különös tekintettel az út- és szélzaj csillapítására. Az utastér több kulcsfontosságú pontját is átdolgozták, hogy még egyszerűbb legyen a jármű általános kezelhetősége. A kormánykeréken felhasználóbarát elrendezést kaptak a vízszintes küllőre csoportosított gombok, magát a küllőt pedig kényelmesebbre, jobb fogásúra formálták át. A Mazda emellett bevezette a kormánykerék-fűtést, amely 30 perc után automatikusan kikapcsol.

A fejlett fedélzeti rendszerek rengeteg információt biztosítanak. Hogy mindezt a lehető legegyszerűbb legyen felfogni és feldolgozni, a Mazda a monokróm head-up kijelzőt lecserélte egy színes rendszerre. A műszeregység jobb szélén található multi-információs kijelző hasonló átalakuláson ment át a jobb megjelenítés, az egyszerűbb értelmezés érdekében. A középkonzolon elhelyezett forgótárcsás vezérlővel “vakon” is egyértelműen kezelhetők a 7 colos TFT érintőképernyőn megjelenő infotainment funkciók. Az utasok erről a felületről könnyedén elérhetik a MZD Connect rendszert, a Mazda fedélzeti okostelefon-csatlakoztatási megoldását. A zászlóshajóhoz méltó komfortszintet olyan további részletek biztosítják, mint a fűthető első és hátsó ülések.

Az MZD Connect, a Mazda kapcsolódási rendszere biztonságos internetes hozzáférést kínál menet közben hangvezérléssel, vagy az érintőképernyő használatával. A mobiltelefon kihangosítás Bluetooth-on valósul meg, lehetőség van szöveges üzenetek küldésére és fogadására, valamint az e-mail-ek felolvasására és megválaszolására. Különböző alkalmazások szolgálnak az internetes rádiók hallgatására, a közösségi média tartalmak kezelésére, vagy egyéb, az autóban biztonságosan élvezhető tartalmak elérésére.

A Mazda6 a mai napig a középkategória egyik legvonzóbb, legnemesebb megjelenésű képviselője. A márka nem is változtatott a külsőn a 2015-ös, legutóbbi ráncfelvarráshoz képest. Az utastérben azonban számtalan módosítás történt. Új részlet például a műszerfalon, az ajtón lévő kapcsolópanelen, a váltó környékén megjelenő fémhatású kidolgozás, vagy a kesztyűtartónál, a motoros ülésállítás kezelőszerveinél, a hátsó könyöklőnél alkalmazott króm díszítés. A padlókonzol környékét a tetőn újonnan elhelyezett LED-es fényforrás világítja meg.

A Mazda egy új, prémium karosszéraszínt is kidolgozott a 2017-es Mazda6-hoz.
A Machine Grey szürke árnyalat kiemeli a dinamikus Kodo felületi struktúráját, és felerősíti annak apró stíluselemeit. A 2017-es Mazda6 emellett Soul Red színben, valamint tovább hét egyéb árnyalatban is választható.

Elismerő dicséretek és pozitív teszteredmények hosszú sora tanúskodik arról, amit a Mazda a Mazda6-nál megvalósított, és ebben jelentős szerep jutott a Skyactiv hajtásláncoknak. A 2017-es Mazda6 esetében új technológia teszi még kifinomultabbá az eddig is kiemelkedő vezetési élményt.

A Mazda6 kétféle Skyactiv-D 2.2 literes dízelmotorral (150 és 175 LE), illetve háromféle benzinmotorral, a 145 és 165 lóerős Skyactiv-G 2.0, vagy a 192 lóerős Skyactiv-G 2.5 erőforrásokkal kapható. Ezek a motorok egy kivételével mind szélsőséges, 14:1 arányú kompressziót alkalmaznak – ez jóval alacsonyabb, mint a konkurens dízelmotorok esetében, illetve extrém magas a benzinmotorok körében –, így nem csupán erősek és takarékosak, de könnyű szerkezetüknek és kompakt méretüknek köszönhetően magával ragadó vezetési élményt is kínálnak.

A dízelmotorok mostantól még robbanékonyabbak, még csendesebbek lettek, köszönhetően a kopogáscsillapító technológia és a turbó töltőnyomás-szabályozásnak.

A motorokhoz hatfokozatú automataváltó vagy kézi sebességváltó csatlakozik. Alapfelszerelés az i-Stop, az autóipar egyik leggyorsabban újraindító start-stop rendszere, míg az i-ELOOP fékenergia-visszanyerő rendszer a Skyactiv-G 2.0 motor 145 lóerős változatának kivételével minden hajtáslánchoz elérhető. A dízelmotoros Mazda6 Sportkombi modellek a Mazda intelligens i-ACTIV AWD összkerékhajtási rendszerével is megrendelhetők.

forrás: http://www.autoblog.hu/hirek/megujult-es-meg-jobb-lett-a-mazda6/

Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.