Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

Így drágul jövőre az autózás!

Autósszívatás 2012-re

Nehezen szánja rá az újságíró magát egy-egy ilyen cikk összerakására. Annyira képlékenyek a dolgok, hogy még maga Matolcsy György is meghazudtolta önmagát 30 napon belül. Szeptember végén még 40%-os cégautóadó-emelésről beszélt, a pénteken nyilvánosságra hozott törvénytervezet viszont már bizonyos esetekben majd' háromszoros emelést tartalmaz. Nem írjuk le tehát, hogy ezek a sarcok várnak az autósokra 2012-ben, csak azt írjuk le, hogy ma úgy látszik, ezek a sarcok várhatók.


Gázolaj jövedéki adójának emelése

A dízel jövedéki adóját literenként 97-ről 110 forintra emeli a kormány, ami az ÁFA 27%-ra emelésével együtt literenként 19-20 forintos, nagyjából öt százalékos emelkedést jelent. Nagyon kíváncsiak lennénk, vajon készült-e olyan elemzés, ami a várható adóbevétel-növekedést összeveti a várhatóan megélénkülő tankolási turizmus és a tranzitforgalom magyar földön tankolásának várható csökkenése által okozott kiesésekkel.

 

Egy dologra azonban jó ez a kis extra üzemanyagár-emelés. Ahogy az elmúlt évek benzin- és gázolajár-emelkedése is tette, a további drágulás bizonyára tovább csökkenti majd az utak forgalmát, ami viszont a balesetek számának csökkenéséhez vezet. (Amit persze a rendőrség megint fel tud majd használni a traffipaxozás és az objektív felelősségi pénzbehajtó rendszer hatékonyságának bizonyítására.)

 

Baleseti adó

Az új extra iparági adó - egyes forrásaink szerint - egy levegő munkacsoportos tanulmányból szivárgott át a 2012-es költségvetésbe. A füstellenes társaság valahogy kiszámolta, hogy évente mintegy 600 milliárd forint kárt okoznak a balesetet okozók, ami a személyi sérülést szenvedettek kezeléséből és termeléskieséséből, az okozott torlódások gazdasági kárából és hasonlókból adódik.

Ahogy ezt a hatalmas összeget meglátta a gazdasági miniszter, bizony legott megköpte hát tintaceruzáját, és - egyáltalán nem törődve azzal, hogy a kötelező biztosítási rendszer bónusz-malus intézménye már gondoskodik a balesetet okozók extra büntetéséről - bejegyezte a törvények könyvébe az új adónemet. A Biztosítás.hu rendkívül lojális elemzése az új adófajtáról - a lényeg rögtön a címben, általam kiemelve:

Örülnek a biztosítók - 25 százalékkal emelkedik a kötelező díja

Örülnek a biztosítók, hogy az október 30.-án esedékes díjhirdetés előtt megszülethet a törvény a Baleseti Adóról, mert ahogy mondják: legalább megszűnik a díjhirdetés körül támadt bizonytalanság. A Biztosítás.hu internetes alkusz információi szerint igaz ugyan, hogy a kormány által benyújtott tervezett szerint 30 százalék lesz az adó, de a díjak várható 5 százalék körüli további esése miatt a tényleges díjemelkedés csak mintegy 25 százalék körül fog alakulni a kötelező kampányban.

A jövőre várhatóan tovább zsugorodó kötelező gépjármű felelősség biztosítási díjak 30 százalékában kerülne meghatározásra a Baleseti Adó. A gépjármű tulajdonosoknak az adót az általuk fizetett díjrészletekkel együtt kell majd megfizetniük 2012-ben.

 

 

Az egészségbiztosítási alap hiányának egyensúlyba hozatalát célzó Baleseti Adó legkisebb mértékben a motorkerékpárok, illetve a személygépjármű tulajdonosok kötelező díját emeli majd, míg legnagyobb mértékben a teherautók, buszok, illetve vontatók díjára hat. Míg egy motorkerékpár esetében 1-2 ezer forint lenne az adó átlagos fizetendő mértéke, addig a személygépjárművek esetében 7, a tehergépjárművek esetében pedig 30-80 ezer forintot jelentene.

Az adó egységes, százalékos mértékű meghatározásával, továbbra is megmaradna viszont a biztosítók által az ügyfelekért folytatott fokozott verseny, sőt a korábbi díjkülönbségek még tovább is növekednének. A Biztosítás.hu internetes alkusz szerint ugyanis a díjak várható kis mértékű további csökkenésén túl, egyes biztosítók - bár ezzel újabb díjcsökkentést vállalnának magukra - az adó egy részét díjkedvezmények formájában akár vissza is juttatnák majd ügyfeleiknek, ami a hamarosan induló kötelező biztosítási kampányban tovább színesítené a képet.


Cégautóadó emelése

A céges személyautók adója jelenleg 1600 köbcenti alatt havi 7, fölötte havi 15 ezer forint. Jövőre ez egy kicsit másképp lesz, lökettérfogat helyett teljesítményre vetítve számolják majd az adót, ami a legzöldebb, Euro V-ös, legkisebb teljesítményű, 68 lóerő alatti teljesítményű kocsiknál is minimum 7700 forint lesz havonta, azaz 10% növekedéssel mindenkinek számolnia kell.

Egy átlagos céges személyautó, mondjuk egy Euro IV-es, 130 lovas dízel Passat üzembentartója viszont 22 ezer forinttal számolhat havonta az eddigi 15 helyett.



Emelkedő és néha csökkenő regadó

A regisztrációs adót sem hagyta változatlanul a nemzetgazdasági miniszter. Hogy mást ne mondjak, a hibridautók eddigi egységesen 190 ezer forintos regadója jövőre egy kicsit megduplázódik, tehát aki használt Priust akar magának hozni Amerikából bagóért, még az idén tegye, ha tudja. Viszont jó hír a maroknyi villanyautó-vásárlónak, hogy az elektromos autók mai 190 ezres regadója 0 forintra csökken jövőre.

A többi új autónál vegyesen alakulnak az új díjak; a legkisebb-legtisztább kocsik 235 ezer forintos regadója 250 ezerre nő, viszont a három liter feletti gépszörnyek mai hárommilliós regadója kétmillió forintra csökken. Ínyencek ezen a linken találják a régi táblát, itt pedig, a pdf 145. oldalán az újat.

Változó átírási illeték

Nem minden, csak majdnem minden autó eladásánál emelkedik jövőre az átírás illetéke. A tulajdonszerzési illeték nevű, már nevében is enyhén viszolyogtató sarc köbcentialapról kilowattalapúra változik, az alábbiak szerint:

Jármű gyártástól számított életkora
Jármű hajtómotorjának
teljesítménye (kW)
0-3 év
4-8 év
8 év felett
0-40 600 Ft/kW
480 Ft /kW
300 Ft/kW
41-80 720 Ft/kW 600 Ft/kW 480 Ft/kW
81-120 900 Ft/kW 720 Ft/kW 600 Ft/kW
120 felett
1200 Ft/kW 900 Ft/kW 720 Ft/kW


Vagyis egy tízéves, 993 köbcentis, 53 lóerős, azaz csupán 39 kW-os Swift átírása ma köbcentinként 18 forint, azaz 17874 forint, jövőre viszont csupán 11700 forint lesz.

Ellenben egy, a mai fővárosi utcaképet inkább meghatározó hatéves, 130 lóerős 1,9 literes dízel Passat átírásáért a mai 45 ezer forint helyett (1890 köbcenti felett ma 24 Ft/cm3 a díj) már 68400 forint lesz a sarc.

És nagyon megszívják azok, akik nem most, hanem jövőre vesznek szinte új 1,4 literes TFSI Volkswagent. A ma 1390x18, azaz 25 020 forintért átíratható autó jövőre 118x900, azaz 106 200 forint illeték mellett cserélhet gazdát. Ez több mint négyszeres emelés.

Ez nem az adócsökkentés kormánya


Végezetül azért szeretnék eloszlatni egy tévhitet. A cikk írása előtt megpróbáltam kinyomozni, mikor és ki aposztrofálta ezt a kormányt a sokat emlegetett néven, az Adócsökkentés kormányaként. Kiderült, hogy leginkább a Népszabadság.

A 2006-os Gyurcsány-kormány hívta ugyanis magát az Adócsökkentés kormányának, a Fidesz - cáfolja meg, aki tudja - soha nem állította magáról, hogy az ő 2010-es kormánya az lenne. Ezt az állítást tehát nem lehet számon kérni rajta.

A versenyképesség növelésére, az adórendszer egyszerűsítésére, a vállalkozások terheinek csökkentésére tett ígéreteket viszont annál inkább.

Forrás: vezess.hu

Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.