Mazda alkatrészek

Árajánlat kérés

Még nem teszt, de már itthon vezettük: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV Takumi

 
Ha csak egy nagyon rövid körre, de már itthon is találkozhattunk a Mazda CX-60-nal, ezt bizony látni, de még inkább vezetni kell!

Kívülről még nem is ordító, de a Mazdák világában új mérföldkő a CX-60

Azt már tudjuk a németországi menetpróba óta, hogy a kanyargós országutak és a német autópálya új királya a CX-60, már ha nem éppen a Dacia Jogger. De persze ne tréfálkozzunk, a CX-60 nyilvánvalóan más liga, egyértelmű volt már az év elején is, hogy a Mazda az új hátsókerékhajtású platformjával a prémiumszegmens felé igazol, ezen pedig az első autó a CX-60, azaz a mai vásárlói preferenciáknak megfelelően egy újabb SUV. A németországi menetpróba által Kornél már alaposan bemutatta (lásd itt), de a CX-60 van akkora durranás, hogy az első, amúgy véletlen hazai találkozás annyira sokkolt, hogy rögtön lőttem is róla néhány fotót és mentem is vele egy kört, hogy az élményt megoszthassam.
Hirdetés
 

Sok-sok finom formai részletet találhatunk a karosszérián, az ablakok króm szegélyébe is jutottak domborítások

Akkora lépés ugyanis a Mazdánál a CX-60, mint a Kiánál az első Ceed volt, de házon belül is mondhatnánk az első Mazda6-ost, ami szintúgy hatalmas ugrás volt - kerek 20 évvel ezelőtt - az amúgy tisztességes iparosmunka 626-hoz mérten. Most az Év Magyar Autója versenyben is induló CX-60-nal szinte véletlenül, egy fotós/blogger, de leginkább flottavásárlás kapcsán érintett barátom által találkozhattam. Nem volt meglepetés, hogy épp nála lesz a CX-60, de a fehér bőrkárpitos, világos szövet műszerfarlburkolatos Takumi csúcsverzió belterébe pillantva azért leesett az állam.

Mintegy 20 centiméterrel hosszabb a CX-5-nél - ez valójában is elég jelentős, minőségben ugyanakkor még üvöltőbb a különbség a két autó és lényegében bármely ma futó modell és a CX-60 között is

Belülről egyértelműen nagyobb durranás a CX-60 a korábbi modellkehez és a konkurenciához képest is, hiszen kívülről lényegében azt látjuk, hogy egy újabb Mazda. Persze hatalmas, 4,75 méteres hosszúsággal, 1,89 méteres szélességgel és tekintélyes, 1,69 méteres magassággal, valamint 2,87 méteres tengelytávval - ami azért előre vetíti a tágas belteret, de a valódi sokkhatást valóban belterével adja. Legalábbis az elsőt, aztán rögtön utána ott van az elhelyezkedés, az indítás, ami néma, ahogyan az elindulás is. 17,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorával a hazánkban forgalmazott CX 60 PHEV 63 kilométeres emissziómentes hatótávot ígér, ami már pont elég a napi ingázáshoz, ha munka közben is töltőre tudjuk tenni, akkor pláne. Van belőle amúgy dízel is már, szóval a Mazda továbbra is kínál további józan hajtásláncokat is.
Hirdetés
 

Nem csak ránézésre, tapintásra is nagyon kellemes a szövetborítású műszerfalas beltér

 
 
Szóval indulás elektromosan, némán, mint egy guruló süketszoba, úgy vonul a CX-60. A Takumi csúcsverzió 20 colos kerekei méltósággal gördülnek át mindenen, csak egy enyhén feszes, leginkább stabil a futómű, precíz és nagyon közvetlen, meg persze hajtási befolyásoktól mentes a kormányzás. Alapból a 136 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotor hajt, ez is tisztességesen, de amikor beindul a 2,5 literes, 192 lóerős, 261 Nm nyomatékú benzinmotor, akkor azt alig hallani, miközben 328 lóerőt élvezhetünk, már a benzinmotor 4000/perc fordulatánál, nyomatékból pedig kereken félezer newtonméter áll rendelkezésre. Különlegesség, hogy az elöl hosszában beépített motor és a 8 fokozatú automata váltó közé építették a villanymotort, így az is a váltón keresztül hajt hátra, így aztán a kapcsolások még álló motornál is észrevehetők, de ez igazából csak autószerűbb vezetési élményt ad.

Több mint 60 emissziómentes kilométert tud a PHEV

A Mazda egyébként nem csak a beltér minőségét járatta a csúcsra, hanem a CX-60 vezethetőségét is. Benzint égetve egyrészt hatalmasat megy, 5,8 másodperc alatt 100-ra gyorsul az egyébként bő 2 tonnás SUV, ami a kanyarokban is meglepően stabil (bár tömegét nem tudja teljesen elrejteni), másrészt már-már versenyautóként vonyít. Persze nem lesz hangos, inkább csak a megfelelő hangulatot adja meg, miközben a kombinált fogyasztási értéke 1,5 l/100 km. Ha nem töltögetjük, akkor torkosabbnak ígérkezik, mint mondjuk a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, de méretével, belső minőségével és vezethetőségével nem is szabad hozzá mérni, a CX-60 tényleg Audi-BMW-Mercedes-Benz konkurens lett, ehhez mérten pedig nem is vészes a 21,079, a Takumi csúcsverzió esetén 23,176 millió forintos alapára.
Hirdetés
Elérhetőségeink

2921 Komárom, Petőfi út 38.
Tel: 34/344-384
Fax: 34/345-454
E-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szerviz: 34/344-384

Nyitvatartás

Kereskedés:
Hétfő-Péntek: 9:00-17:00
Szombat: telefonos egyeztetés alapján

Szervíz:
Hétfő-Péntek: 8:00-17:00

Copyright © 2014, Mazdakomarom Team. All Rights Reserved.